Veelgestelde vragen.
Heb je een vraag? Kijk dan eerst of deze hieronder beantwoord wordt.
Pasvorm, maattabellen en kwaliteit
Van welke materialen is jullie kleding gemaakt?
Wij willen dat onze artikelen lang meegaan. Daarom is onze kleding gemaakt van hoogwaardige materialen! Elk kledingstuk is tevens gecertificeerd door Oeko-Tex.
T-shirt
- 100% middelzwaar (180 g/m²) katoen
Kinder T-shirt
- 100% middelzwaar (180 g/m²) katoen
- Heather kleuren: 50% cotton, 50% polyester
- Sport Grey kleur: 90% cotton, 10% polyester
Baby Tee / Cropped T-shirt voor dames
- 100% middelzwaar (180 g/m²) katoen
- Heather kleuren: 50% cotton, 50% polyester
- Sport Grey kleur: 90% cotton, 10% polyester
Baby/Peuter T-shirt
- Het gaat hier om de Babybugz BZ02
- 100% zwaar (200 g/m²) gecertificeerd organisch katoen, perfect voor de meest gevoelige huidjes
- De enige uitzondering is de Heather Grey Melange kleur, die is gemaakt van 85% organisch katoen en 15% polyester
- T-shirt is voorzien van 2 drukknopen bij de linkerschouder
Hoodie
- Zware 271 g/m² textielblend van 50% katoen en 50% polyester. Lekker warm dus!
- Heather Sport kleuren: 60% polyester, 40% cotton
Hoe is de kwaliteit van jullie opdrukken?
Voor onze opdrukken gebruiken wij watergebaseerde inkt die direct op het textiel wordt gedrukt, tot in de vezels van het shirt. In tegenstelling tot een film of vinyl die met een hittepers op textiel wordt gedrukt, is dit duurzamer en milieuvriendelijker.
Daarnaast krassen onze opdrukken niet en vervagen doen ze ook niet. Je zal er dus lang plezier van hebben!
Zijn de kleuren op de foto's accuraat?
Wij proberen uiteraard de kleuren van de shirts zoveel mogelijk overeen te laten komen met de getoonde foto's. Echter kan het na ontvangst toch zijn dat het net een klein tintje anders is. Dat komt door factoren waar wij geen invloed op hebben. Denk hierbij aan het beeldscherm waar je de producten op bekijkt, een laptop is bijvoorbeeld anders gekalibreerd dan je smartphone, en lichtinval.
Hoe moet ik de kleding wassen en drogen?
Volg de voorschriften op het neklabel zodat je kleding zolang mogelijk meegaat. Zie hieronder de richtlijnen per categorie.
T-shirt
- Wassen: maximaal 40 graden, binnenste buiten gekeerd, liefst zonder bleek
- Drogen: lage temperatuur, zoals bij een warmtepompdroger
- Strijken: niet aangeraden
Kinder T-shirt & Baby Tee / Cropped T-shirt voor dames
- Wassen: maximaal 40 graden, binnenste buiten gekeerd, liefst zonder bleek
- Drogen: lage temperatuur, zoals bij een warmtepompdroger
- Strijken: stoom of op lage temperatuur
Baby/Peuter T-shirt
- Wassen: maximaal 30 graden, binnenste buiten gekeerd, zonder bleek
- Drogen: lage temperatuur, zoals bij een warmtepompdroger
- Strijken: stoom of op lage temperatuur
Hoodie
- Wassen: maximaal 40 graden, binnenste buiten gekeerd, liefst zonder bleek
- Drogen: lage temperatuur, zoals bij een warmtepompdroger
- Strijken: stoom of op lage temperatuur
Waar kan ik de maattabellen vinden?
Klik hieronder op het soort product waarvan je de maattabel wilt zien:
Verzending
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor bestellingen onder de €70,- bedragen €4,95. Voor buiten de Benelux en Duitsland geldt het tarief van €9,95.
Vanaf €70,- is de verzending binnen de Benelux en Duitsland gratis!
Wat is de levertijd?
Je ontvangt je bestelling binnen 5 tot 7 werkdagen bij jou thuis. Houd hier dus rekening mee als je bestelt voor een bepaalde gelegenheid.
Op elke productpagina zie je ook een verwachtte bezorgtijd, zodat je de exacte datum niet hoeft uit te rekenen. Deze verwachting houdt rekening met weekenden en feestdagen.
Waarom is de levertijd langer dan normaal?
Zodra je een artikel bij ons besteld, wordt deze speciaal voor jou gedrukt. Dit wordt per stuk gedaan en kan daarom wat tijd in beslag nemen.
Daarnaast maken wij gebruik van een partner in Duitsland voor de verzending, namelijk Asendia. Klinkt waarschijnlijk onbekend, maar geen zorgen want de uiteindelijke bezorging wordt gewoon door PostNL gedaan!
Hoe kan ik mijn bestelling/pakket volgen?
Zodra je bestelling is bedrukt en klaargemaakt wordt voor verzending, krijg je hiervan een email. Hierin staat een klikbare trackinglink waarmee je binnen 3 werkdagen na het ontvangen van de email, de status kan inzien van de verzending. Dit gaat via deze pagina. Doorgaans wordt de bezorging door PostNL gedaan, in het geval van sweatshirts is dit DPD.
De dag voor de bezorging, of uiterlijk op de dag zelf, krijg je van ons een email dat PostNL je pakket heeft ontvangen en de bezorging heeft gepland. Via de klikbare trackinglink kan je vervolgens de PostNL bezorginformatie zien.
Het verschilt wanneer het tijdvak voor bezorging bekend is. Houd de link dus goed in de gaten, of voeg middels deze link de zending toe aan je PostNL app. Zet hierbij het schuifje voor "Houd mij op de hoogte" aan zodat je notificaties ontvangt.
Komt mijn bestelling in een tas of doos aan?
Wij gebruiken waar mogelijk 100% gerecycled papier voor jou verzending.
Bij 1 of 2 t-shirts zal dit een papieren zak zijn, bij meerdere t-shirts of hoodies kan dit een doos(je) zijn.
Moet ik thuisblijven voor de bezorging?
Als je bijvoorbeeld 1 of 2 shirts hebt besteld, past dit meestal gewoon door je brievenbus en hoef je dus niet thuis te blijven.
Heb je meer dan 2 shirts besteld, of bijvoorbeeld een sweatshirt/hoodie? Dan is de kans groter dat de bezorger bij je aanbelt.
Een andere optie is om het pakket naar een pakketpunt te laten versturen. Dit kan zodra je een email hebt ontvangen dat PostNL je pakket heeft ontvangen, en de bezorgtijd bekend is. Volg hiervoor de klikbare link in onze email communicatie.
Wat als ik de bezorging heb gemist?
Geen zorgen, PostNL zal het de volgende werkdag nog eens proberen. Lukt ook dat niet, dan wordt je pakket naar een pakketpunt gebracht waarna je het kan ophalen. Bekijk via de klikbare trackinglink in onze emails waar je heen moet.
Neem wel een identiteitsbewijs en/of de PostNL app mee als je je pakket daaraan hebt toegevoegd.
Personaliseren, bestellen en betalen
Hoe werkt het personaliseren?
Wanneer je op een productpagina bent van een personaliseerbaar product, zie je rechts van de foto's een tekstveld. Bij dit tekstveld staan specifieke instructies voor dat product.
Stel je wilt een t-shirt voor het EK bestellen waar Oranje voorop staat met een jaartal achter "EST.", en een naam en rugnummer achterop.
In dat geval wordt er het volgende van je gevraagd om in te vullen:
1. Jaar (komt achter EST., dit kan een geboortejaar zijn of het jaar van het EK/WK/Koningsdag)
2. Achternaam / Naam + Rugnummer die je op de achterkant van het shirt wilt
Dit is hoe je dit moet opgeven/invullen:
EST. 1993, Van den Berg 22
Wij drukken dan achter "EST." op de voorzijde het jaartal 1993. Op de achterzijde drukken wij de naam Van den Berg met als rugnummer 22.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?
Gezien wij zo snel mogelijk na je bestelling aan de slag gaan, is er helaas weinig ruimte voor wijzigingen. Wij willen je daarom vragen om voor het plaatsen van de bestelling alle gegevens goed na te lopen.
Een annulering is binnen ongeveer 1 uur na bestelling veelal nog mogelijk. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact met ons op.
Welke betaalmethodes accepteren jullie?
Bij het afrekenen kan je kiezen uit de volgende betaalmogelijkheden:
- iDeal
- Klarna
- Bancontact
- Creditcard (Visa, Mastercard, American Express)
- Apple Pay
- Google Pay
Retourneren
Wat zijn de voorwaarden voor een retour?
Alleen niet-gepersonaliseerde artikelen kunnen geretourneerd worden.
Om voor retour in aanmerking te komen, moeten de producten in dezelfde staat zijn als toen je ze kreeg, met alle originele verpakking en labels. Dus ook ongewassen en ongedragen. Passen mag uiteraard wel.
Verder moet je een retour aangemeld hebben, uiterlijk 14 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen. Vervolgens gaat er nog een periode van 14 dagen in, waarin wij jou retourzending ontvangen moeten hebben.
Retourzendingen uit eigen initiatief, dus zonder voorafgaande afstemming met ons, worden niet in behandeling genomen.
Hoe stuur ik een artikel retour?
- Stuur ons een e-mail met als onderwerp: "Jouw naam - Retour product". Je mag uiteraard ook het contactformulier gebruiken.
- Vertel ons in de e-mail of bericht je ordernummer, wat je hebt besteld, wat je terugstuurt en waarom.
- Als je wilt ruilen, noem dan ook de vervangende maat die je wilt ontvangen.
- Als het om een defect gaat, stuur dan een foto mee van het defect.
We streven ernaar om binnen 2 werkdagen te reageren met verdere instructies over de afhandeling.
Retourneren is op eigen risico. We zijn niet aansprakelijk voor zoekgeraakte retourzendingen. Zorg er dus voor dat je altijd een verzendmethode met tracking kiest.
Wie betaalt de verzendkosten bij een retour?
Als je iets terugstuurt omdat er een defect is, sturen wij je een verzendlabel en betalen wij dus de verzendkosten voor het retourneren.
Ook sturen we je een nieuw product ter vervanging of betalen wij het aankoopbedrag terug.
Als je om andere redenen iets terugstuurt, bijvoorbeeld omdat je je bedenkt of wilt ruilen, komen de verzendkosten voor jou eigen rekening.
General Product Safety Regulation (GPSR)
Wat is de GPSR?
De GPSR is bedoeld om de algemene productveiligheid binnen de Europese Unie beter te waarborgen. Het doel is simpel: ervoor zorgen dat er alleen veilige producten op de Europese markt worden gebracht en dat, als er onverhoopt toch iets misgaat, consumenten snel geholpen worden en het onveilige product snel uit de handel wordt gehaald. Als je meer wilt weten over de GPSR, kijk dan op de website van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.
In de GPSR staan verplichtingen die specifiek gelden voor verschillende marktdeelnemers, zoals fabrikanten, importeurs, distributeurs en fulfilment dienstverleners.
Informatie over ons productaanbod
De EU-verantwoordelijke zijn wij altijd:
EU representative: SkrrtShirt, klantenservice@skrrtshirt.nl, Paxtonstraat 3 N, Box C7220, Zwolle, 8013RP, NL
Hieronder zie je per product de productinformatie, waarschuwingen/gevaren, veiligheidsinformatie en onderhoudsinformatie:
T-shirt
- Product information: Gildan 5000, 2 year warranty in EU and Northern Ireland as per Directive 1999/44/EC
- Warnings, Hazard: For adults, Made in Nicaragua
- Care instructions: Machine wash: warm (max 40C or 105F), Non-chlorine: bleach as needed, Tumble dry: medium, Do not iron, Do not dryclean
Sweatshirt
- Product information: Gildan 18000, 2 year warranty in EU and Northern Ireland as per Directive 1999/44/EC
- Warnings, Hazard: For adults, Made in Nicaragua
- Care instructions: Machine wash: cold (max 30C or 90F), Non-chlorine: bleach as needed, Tumble dry: low heat, Do not iron, Do not dryclean
Hoodie
- Product information: Gildan 18500, 2 year warranty in EU and Northern Ireland as per Directive 1999/44/EC
- Warnings, Hazard: For adults, Made in Bangladesh
- Care instructions: Machine wash: cold (max 30C or 90F), Non-chlorine: bleach as needed, Tumble dry: medium, Iron, steam or dry: low heat, Do not dryclean
Kinder T-shirt
- Product information: Gildan 64000B, 2 year warranty in EU and Northern Ireland as per Directive 1999/44/EC
- Warnings, Hazard: For children
- Care instructions: Machine wash: warm (max 40C or 105F), Non-chlorine: bleach as needed, Tumble dry: medium heat, Do not iron, Do not dry clean
Baby T-shirt
- Product information: Babybugz BZ02, 2 year warranty in EU and Northern Ireland as per Directive 1999/44/EC
- Warnings, Hazard: For children
- Care instructions: Machine wash: cold (max 30C or 90F), Do not bleach, Do not tumble dry, Iron, steam or dry: low heat, Do not dry clean
Tote bag
- Product information: Generic brand, 2 year warranty in EU and Northern Ireland as per Directive 1999/44/EC
- Care instructions: Remove all items from the bag before cleaning. Suggested to pretreat visible stains with stain remover. Mix warm water with laundry detergent and clean the bag with terry washcloth or a soft bristle brush. Let the bag air dry.